Jenko vulkanizerstvo servis vozil izdelki iz gume avtoservisna oprema b2b spletna trgovina

VULKANIZERSTVO

Pnevmatike
Splošno
Testi pnevmatik
Več o pnevmatikah
Več o voznih lastnostih pnevmatik

Platišča
Splošno
Dodatki
Eta Beta

Gume za motorje
Ponudba moto pnevmatik
Moto gume informacije


Ponudba pnevmatik



Letne
Zimske

Platišča

Na vozilih srečujemo jeklena platišča in platišča iz zlitine s pretežnim delom aluminija ali celo magnezija. Za tako imenovana aluminijasta oziroma lita platišča se največkrat odločamo zaradi lepšega videza, velikokrat pa ne vemo na katere podatke in dimenzije moramo biti pozorni.

Dimenzije platišč

Pomembni so širina, premer, število in razmak lukenj, ter zamik oziroma ET. Dimenzija 6x14 pomeni širino 6 col in premer 14 col oziroma inčev. Če je za šestico dodana še črka J nam le ta pove obliko platišca.
Razmak lukenj za kolesne vijake se običajno razlikuje med znamkami vozila in tudi med tipom samim. 4x100 pomeni, da imamo štiri luknje za vijake, navidezni krog, ki bi ga lahko zarisali skozi središče teh štirih vijakov, pa bi imel premer 100 mm.
Na ET smo bolj pozorni pri aluminijastih platiščih, pri jeklenih pa odstopanja običajno niso prevelika. Z ET označujemo razdaljo od središca pnevmatike do naležne površine platišča na pesto. Obroči ne smejo biti preveč umaknjeni navznoter, da se kolesa ne dotikajo koloteka, navzven pa ne smejo biti kolesa širša od blatnika.
Dimenzije nekaterih litih platišč lahko ustrezajo večimi različnimi avtomobili, da pa jih pri vijačenju lahko pozicioniramo na pesto je pri nekaterih potrebno dodati distančni obroč. Npr. 4x100 razmak lukenj ustreza nekaterim vozilom proizvajalcev VW, Honda, Opel, Škoda, Seat, pesta pa imajo lahko različen premer Vstavimo distančnik, katerega notranji premer ustreza pestu vozila, zunanji pa luknji v platišču (slika spodaj).

dimenzije platišča

A-širina
B-premer
C-premer kroga skozi središče vijakov
1-središče pnevmatike
2-naležna površina
Razdalja med 1 in 2 je ET.

Poškodbe litih in jeklenih platišč

Poškodbe in praske nastanejo pri naletu na robnik, udarne jame in podobno. Pri jeklenih, ali kovinskih platiščih, kot jim tudi pravimo, je najpogosteje poškodovan zunanji rob in če le ni udarec prehud "feltno" lahko poravnamo in če je potrebno zamenjamo s tisto v rezervi. Kriva je lahko tudi v pestu, to se ne ravna, platišce pa ni več uporabno.
Lita platišca, ki so širša in imajo nizkopresečne gume so nekoliko bolj izpostavljena udarcem (bok gume je trši in nižji, zato pnevmatika absorbira manjši delež udarca). Če poškodba le ni prehuda se obroč lahko poravna in manše razpoke pa se zavarijo.

| Vulkanizerstvo | Servis vozil | Izdelki iz elastomerov | Oprema avtoservisnih delavnic |